Soft skills

Soft skills

O traducere aproximativa a expresiei din limba engleza ar fi “abilitati moi”, dar pentru ca aceasta traducere suna cam ciudat termenul este preluat de obicei in limba engleza si a intrat in vocabularul curent.

In opozitie cu ceea ce se numeste “hard skills” adica abilitatile specifice unui job (cum ar fi cunoasterea unui limbaj de programare) care se pot dobandi prin invatare si pot fi certificate, soft skills sunt abilitati de relationare cu alte persoane sau altfel spus, interpersonal skills. Acestea sunt mult mai dificil de definit si de evaluat si includ o gama larga de abilitati sau calitatu cum ar fi ; comunicarea, empatia, capacitatea de a asculta cu atentie pe altcineva.

Soft skills sunt deci acele calitati sau atribute personale, caracteristice modului in care cineva relationeaza cu cei cu care intra in contact.Sunt intr-o oarecare masura similare emotiilor sau intuitiei, care permite cuiva sa-si “citeasca” interlocutorul dintr-o privire.

Exemple de soft skills are fi atitudinea, adaptabilitatea, usurinta in comunicare, gandirea creativa, usurinta de a lucra in echipa (teamwork), managementul timpului, gandirea critica (critical thinking) sau capacitatea de a aplana conflictele (conflic resolution).

In ultimul timp aceste soft skills sunt criterii importante in recrutare si tendinta este spre o pondere din ce in ce mai mare a acestora in procesul de selectie, pe masura ce o parte din hard skills vor fi inlocuite de roboti, computere sau inteligenta artificiala.

Aproape orice job implica relatii cu alti oameni, fie ei colegi, superiori sau clienti iar interactiunea cu acestia este in mare parte determinata de aptitudinile de tip soft skills. In plus aceste abilitat sunti transferabile, indiferent de domeniul de munca, ceea ce face ca angajatiisa se adapteze mai usor unui nou mediu de lucru sau chiar unui domeniu diferit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *